Wednesday, November 22, 2023

Solutions to the failure to replace English quotation mark with Chinese quotation mark in ChatGPT

In the previous post, I shared the following code:

Replace " with 「 at the beginning of a quoted text.
Replace " with 」 at the end of a quoted text.

However, ChatGPT doesn't always do what it is supposed to do. 
For instance, the following translation totally neglected the commend and continued to use the English quotation mark:

在辦公室外的走廊裡,我試圖以盡可能冷靜的方式開始對話。“我覺得我們應該談談今天早些時候發生的事情。”我盡力應用他們教我的溝通技巧,著重於我的個人感受,避免指責的遊戲。
“是誰給你權利來我的辦公室責罵我......”大砰小姐立即發動了一場攻擊。
“我不是來和你吵架的。我只是想告訴你,我對發生的事情感到相當不安。”我試圖保持專業態度。畢竟,我們都在工作。
“你不高興?那我呢……”

After numerous trial and errors, I found a solution for it. Essentially, cutting down on the amount of text to be translated and following is the outcome.

在辦公室外的走廊裡,我盡可能冷靜地開始了對話。「我覺得我們應該談談今天早些時候發生的事情。」我盡力應用他們教我的溝通技巧,著重於我的個人感受,避免指責的遊戲。
「是誰給你權利來我的辦公室責罵我......」大砰小姐立即發動了一場攻擊。
「我不是來和你吵架的。我只是想告訴你,我對發生的事情感到相當不安。」我試圖保持專業態度。畢竟,我們都在工作。
「你不高興?那我呢……」

If cutting down on the amount of text doesn't work, try to convert the quotation mark using the translated text.

These are two solutions I found so far.

No comments:

Post a Comment